توصیه های کرونایی مجله Nature medicine

امروز مجله‌  Nature medicine این توصیه‌ها رو منتشر کرده که به نظر من یادآوری آن هم برای عموم مردم و هم  کادر درمان اهمیت زیادی دارد. این توصیه‌ها بر اساس دانش کنونی ما از پیشگیری و درمان کرونا تهیه شده اند و Hamyar HSE در این‌ جا خلاصه‌ ای از آن را قرار خواهیم داد. می توانید در انتها اصل فایل را دانلود نمایید. 

 

برای کلیه مردم: 
۱. در زمان حضور در اجتماع، از ماسک‌هایی که به خوبی اندازه‌  صورت باشند استفاده کنید. ماسک N95 از همه بهتر می باشد و اگه در دسترس نیست، دو ماسک بزنید.
۲. از حضور در اماکن شلوغ به‌ویژه سربسته خودداری کنید. فاصله‌‌گذاری بالای یک متر کمک می‌کند. تهویه‌  مناسب هم بسیار مهم است.
‏۳. اگر علائم دارید حتما تست کرونا بدهید. اکثر بیماران، نیازی به درمان پیچیده ندارند به شرطی که دما و سطح اکسیژن خون به صورت مداوم بررسی بشود. به این شرط، خوردن مایعات کافی و استفاده از استامینوفن کفایت می‌کنه و چیز دیگه‌ای لازم نیست.
‏۴. اگر در نفس کشیدن هنگام استراحت یا فعالیت مشکل دارید، و یا سطح اکسیژن خون به زیر ۹۲٪ رسید حتما به پزشک مراجعه کنید. خوابیدن روی شکم می‌تواند به بالا بردن سطح اکسیژن کمک کنه.
۵. در صورت دسترسی به‌ واکسن از آن استفاده کنید حتی اگر قبلا کرونا گرفتید.

 

برای کادر درمان: 
۶. درمان‌های نامعتبر یا بی‌تاثیر تجویز نکنید. در حال حاضر داده‌‌  کافی برای توصیه به این موارد نیست: favipiravir, ivermectin, azithromycin, doxycycline, oseltamivir, lopinavir–ritonavir, hydroxychloroquine, itolizumab, bevacizumab, IFN-α2b, fluvoxamine پلاسمای افراد بهبود‌یافته، ترکیبات گیاهی. هیچ کدوم از این‌ موارد در حال حاضر توسط WHO توصیه نمی شوند. اگر شواهد جدیدی پیدا شود این لیست ممکن است تغییر کند.
‏۷. رمدسیویر و توسیلیزومب فقط در موارد خاص باید استفاده بشوند. رمدسیویر فقط در بعضی مطالعات اثر محدودی روی کوتاه کردن دوره‌ی بهبود در بیمارانی که نیاز به  اکسیژن داشتند داشته است. کمکی به‌ کاهش ریسک مرگ نمی‌کند و در شرایط دیگر بیماری اندیکاسیون ندارد. توسیلیزومب فقط در بیمارانی که به شدت بیمار باشند و  درمان استروییدی هم بگیرند و علائم التهاب و افزایش سریع نیاز به اکسیژن دارند موثر می باشد. در شرایط دیگه سودی ندارد و احتمالا مضر هم می باشد.
‏۸. استفاده از استروییدها باید محتاطانه و فقط در بیمارانی که هیپوکسی دارند باشه. قند خون باید مونیتور بشود و در محدوده‌ی نرمال نگه‌داری گردد تا ریسک عفونت‌های ثانویه‌ی قارچی کاهش پیدا کند. سود استروییدها فقط در افرادی که نیاز به اکسیژن دارند است و در سایر افراد ممکنه خطرناک باشد.
‏۹. به طور روتین از ابزارهایی مثل سی‌تی‌اسکن و بیومارکرهای التهابی که تاثیری روی روند درمان ندارند نباید استفاده شه. هیچ داده‌ای استفاده از اون‌ها رو برای ارزیابی وخامت بیماری و یا تعیین پروتوکل درمانی توصیه نمی‌کند.
‏۱۰. از مدیریت بیماری‌های مهم غیرکرونایی در حین همه‌گیری غافل نشید. از بیماری‌هایی مثل سرطان، سل، بیماری‌های قلبی و کلیوی، و شرایطی مثل سلامت روان، زایمان، مراقبت‌های پیش از زایمان، واکسیناسیون‌های کودکان در طی همه‌گیری غفلت شده است.

 

این فایل را دانلود کنید ( کلیک کنید)

مراقب خودتون و عزیزانتون باشید.

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش