موفقیت، کم و بیش در دسترس همه مسئولین HSE هست، اما قله موفقیت را کسانی فتح میکنند که از رهبری بیش از مدیریت در سازمان برخوردار هستند
حاصل تحقیقات ادوارد دمینگ نشان میدهد که حدود %۸۵ خطاها ناشی از وجود کاستی هایی در سیستم ها و فرایندهای HSE است ، تا اینکه ناشی از کارکنان HSE باشد.
بجای آزار کارکنان برای بهتر انجام دادن کارهای بد؛ کارهای بهتری را برای انجام دادن به آنها بسپارید!
لیست عدم انطباق های زیاد فقط و فقط برای پختگی و آمادگی و نمونه شدن مسئول HSEاست که میخاد نمونه و سرآمد HSE باشد واین امر مستلزم برخورداری از رهبری است !
هر تیم HSE به یک مدیر احتیاج دارد اما در واقع وجود رهبر برای آنها ضروری تر است.
فهرست ۱۰ تفاوت شاخص بین این دو مفهوم را در زیر میتوانید مشاهده کنید که به تجربه کسب نموده ام :
1. مدیرHSE همه چیز را میداند، رهبر تیمHSE دائما در حال یادگیری است.
2. مدیرHSE جواب میدهد، رهبر سازمان دنبال راهحل عدم انطباق های HSE میگردد.
3. مدیرHSE بیشتر از آنچه میشنود حرف میزند، رهبر سازمان بیشتر از آنچه حرف میزند حرف و مشکلات HSE میشنود.
4. مدیرHSE هدایت میکند، رهبرHSE تربیت میکند.
5. مدیر HSEانتقاد میکند، رهبرHSE تشویق میکند. تا مسئولینHSEسرآمد باشند
مثل ..... که روزی بیشترین سختگیری ها و اخراج شدن ها را داشت ولی الان در صنعت و کسب HSEبرای خودش نمونه شده است .
6. مدیر HSE نقاط ضعف را شناسایی میکند، رهبر تیمHSE استعدادها را شناسایی میکند.
7. مدیر HSEمیگوید «من »، رهبرHSE میگوید «ما».
8. مدیر HSEدیگران را سرزنش میکند، رهبر HSE به دیگران اعتماد میکند.
حتی اگر تجربه نداشته باشند و با واسپاری کارها ، از مسئولین HSE فردی الگو و نمونه می سازد .
9. مدیر HSE از شخصیت خودش محافظت میکند، رهبر نقاط آسیب پذیرش را افشا میکند.
تا مسئولینHSEدرگیر کار گروهی به او کمک و مساعدت کنند
10. مدیر HSE نتیجه را میخواهد؛ رهبر HSE به عملکرد خوب و به پیشرفت روزافزون اهمیت میدهد.