به سرپوش تجهیزات خود ، ضربه ی ناگهانی وارد نکنید

به سرپوش تجهیزات خود ، ضربه ی ناگهانی وارد نکنید…

 

ایمنی فرآیند - اکتبر2003

 

این جا چه اتفاقی افتاده است :

یک وظیفه ی بسیار ساده ، مخزن را با آب پر کنید . این یک اتفاق رایج در یک کارخانه ی تولیدی است و خطراتی جزئی دارد .دراین مورد ، پرسنل سایت بسیار محتاط بودند . جریان آب را راه اندازی کردند و تایید کردند که هوا از محفظه ی بالای مخزن داشت بیرون می آمد . همه چیز به نظرمی رسید که خوب است … اما ، منبع آب ،سامانه ی آب آتش نشانی کارخانه بود —وسرعت جریان بسیار زیادی داشت ! ظرفیت کافی برای تخلیه ی تمام هوای جایگزین شده نداشت ، فشار در مخزن زیاد شد و بوم!___هنگامی که درز سقف خراب شد ، سرپوش (کلاهک ) پرتاب شد .

 

چگونه این اتفاق افتاد؟

محفظه های مخزن معمولا به منظور اجرای فعالیت های فرایندی معمولی مانند پمپ کردن به خارج از مخزن حین انتقال های محصولات، برآورد شده اند . تهویه و قابلیت تفکیک خلاء با استفاده از فرمول ها یا محاسبات مهندسی تعیین می شود .این محاسبات اغلب “طراحی سامانه تهویه مطبوع ” نامیده می شوند .
هنگامی که جریان ورودی یا خروجی مایع نسبت به گنجایش سامانه تهویه مطبوع بیشتر باشد ، مشکلات رخ می دهند .برای جریان ورودی ، آن منجر به افزایش فشار درون مخزن می شود زیرا بخار نمی تواند به سرعت خارج شود .

هشار زیادی لازم نیست تا خسارت زیادی ایجاد شود ( در برخی موارد تنها چند اینج آب ) . مخازن معمولا سطوحی بزرگ دارند ، بنابراین وقتی که پوند درهر اینج مربع با تعداد زیادی اینچ مربع ضرب می شود ، نیرو می تواند بسیار بزرگ باشد ! در این مورد ،درز سقف نقطه ی ضعیفی بود و ابتدا خراب شد .

انتقال مایعات : برای اینکه ایمن بمانید می توانید چکار کنید !

۱.مواظب عملیات ناگهانی باشید این محفظه ی مخزن ممکن است برای شرایط فرایند معمولی برآورد شده باشد ، نه برای افزایش آب آتش نشانی . اگر مطمئن نیستید بررسی کنید !

۲.تست نوعی سامانه ی دیواری با اندازه استاندارد به نام (safe out ) پاکسازی :

زمان های زیادی وجود دارد که یک مخزن باید با آب پر شود . هر زمانی که هست اطمینان یابید که میزان پرشدن به اندازه کافی اهسته است تا سامانه تهویه مطبوع بخار جایگزین شده را مدیریت کند . و فقط مطمئن باشید که ، فشار در فضای تهویه را پایش کنید تا اطمینان یابید که کمتراز میزان فشار مخزن باشد .
۳.هنگامی که مطمئن نیستید ، آب را به میزان های فرایند معمولی اضافه کنید .

انتقال مایع می تواند منجر به خسارت عمده برای مخزن باشد . میزان انتقال نباید بیشتر از گنجایش محفظه باشد .

 

جهت بازرسی تجهیزات فنی قبل از اینکه دیر بشه اقدام کنید

 

۵
از ۵
۳۰ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش