مقررات ایمنی برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

1ـ حضور مربی مرتبط با رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی در تمام برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی الزامی است.

2ـ کلیه شرکت کنندگان در برنامه ها می باید بر اساس توان جسمانی، روحی، روانی و دانش فنی (دارا بودن مدارک کارآموزی معتبر و مرتبط با رشته ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی) گزینش گردند.

3ـ کلیه شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها ملزم به داشتن کارت بیمه ورزشی معتبر می‌باشند.

4ـ کلیه شرکت کنندگان ملزم می باشند از بدو شروع تا پایان برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی از کفش و پوشاک متناسب با فصل صعود و لوازم حفاظت فردی  (P.P.E)مناسب و استاندارد مانند کلاه کاسک کوهنوردی و ... استفاده نمایند.

5ـ ورزشکاران مجاز به استفاده از لوازم الیافی مانند طناب، هارنس و ... فرسوده و تاریخ گذشته و ابزارهای فنی سخت آلیاژی فرسوده و فاقد استانداردهای CE، UIAA نمی‌باشند.

(کلیه لوازم فنی از قبیل لوازم حفاظت فردی، لوازم الیافی و ابزارهای سخت آلیاژی می باید دارای استانداردهای ذکر شده CE)،(UIAA باشند و قبل از استفاده با نظارت مستقیم مربی از صحت و سلامت لوازم آگاهی کسب نمایند.)

6ـ انجام هر نوع اعمال و فعالیت ناایمن که منجر به بروز حوادث فردی و غیر فردی گردد ممنوع است. مربی و سرپرست برنامه ملزم به صدور تذکرات لازم و جلوگیری از انجام اعمال و فعالیت‌های ناایمن شرکت‌کنندگان می‌باشند (سعی شود هرگونه خطا و قصور از طرف همراهان و عاملان خطا در حین اجرای برنامه برای پیگیری‌های بعدی مستند و مکتوب گردد).

7ـ به همراه داشتن فرد ذیصلاح آگاه به فنون جستجو، نجات و کمک‌های اولیه با لوازم مورد نیاز به منظور تسریع در مهار مکانیسم آسیب های احتمالی الزامی می‌باشد.

8ـ داشتن پشتیبان برنامه برای ارائه اطلاعات مبتنی بر واقعیت در مواقع بروز حوادث احتمالی به منظور تسریع در امر جستجو و نجات (توسط ارگان‌های ذیصلاح)، الزامی می‌باشد.

9ـ سرپرستان برنامه ملزم به ارائه گزارش جامع حوادث احتمالی برنامه های کوهنوردی و صعودهای ورزشی ممهور به مهر باشگاه و یا گروه کوهنوردی به هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان و شهرستان مربوطه می باشند، متعاقباً هیئت‌های کوهنوردی تابعه نیز اقدامات لازم در خصوص ارسال گزارش فوق به فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی را معمول دارند.

اميد آن داریم بياموزيم و درست عمل كنيم تا شاهد بروز آسيب‌ديدگي و حوادث در برنامه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی نباشيم

شماره 6440 تاریخ 5 بهمن
کانال بزرگ کوهنوردان ایران

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش