دانستنی های یک کارگر

  • کارگرانی که شرایط کار آنان در سه گروه سه شیفت واقع شده است با توجه به اینکه گردش کار آنان بطور مساوی در صبح و عصر و شب قرار میگیرد ، نوبت کار محسوب گردیده و مشمول برخورداری از مزایای نوبت کاری به میزان ۱۵ درصد خواهند بود .
  • انجام کار در تعطیلات رسمی هم برای کارگران نوبت کار از ساعت شروع تا خاتمه ساعت کار ، اضافه کاری موضوع ماده ۵۹ قانون کار  محسوب خواهد شد .
  • کارگران نوبت کار یا غیر نوبت کار که به هر عنوان روز جمعه کار می کنند ، علاوه بر رعایت تبصره یک ماده ۶۲ قانون کار ، مشمول برخورداری از ۴۰ درصد اضافه بر مزد را خواهند داشت .
  •  مزد مبنا و یا ثابت موضوع ماده ۳۶ قانون کار ، مبنای محاسبه فوق العاده نوبت کاری خواهد بود.

 

حادثه ناشی از کار در ماموریت

 کارکنان و بیمه شدگانی که به ماموریت اعزام میشوند چنانچه در طول مدت ماموریت اتفاقی برای آن ها رخ دهد، که منجر به از کارافتادگی و فوت آن ها شود، حادثه مربوطه، حادثه ناشی از کار تلقی شده،مشمول دریافت مستمری ازکارافتادگی می شود و در صورت فوت، خانواده آن ها از مستمری بازماندگان بهره مند میشوند. این موضوع به کارکنانی که در سطح شهر به ماموریت اعزام میشوند و مشمول فوق العاده ماموریت نمیشوند، نیز تسری دارد. در چنین شرایطی نیازی به سابقه نیست. حتی اگر کارگر حادثه دیده یک روز سابقه داشته باشند، مشمول مقررات این بند میشود. به تعبیر بهتر، همین که کارگر مشمول مقررات کار و بیمه اجباری باشد و اشتغال وی مورد تایید قرار گیرد، مستحق دریافت مستمری است.

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش