چطور با داشتن یک رئیس سختگیر، به موفقیت شغلی برسیم؟

اغلب افراد برای دورانی با یک رئیس سختگیر کار کرده‌اند. این مدیران در شرایط سخت، وضعیت افراد را در نظر نمی گیرند و باعث می شوند تمرکز روی نتایج از بین برود و هرگز نشانه‌ای از تائید و رضایت در او احساس نکنید.
چنین رئیس سختگیری همواره ناراضی است و گاهی سعی می کند هر چیزی را زیر سلطه خود بگیرد که این مسئله سبب افزایش تنش در محیط کار می شود.

نکته‌ی مهم: من میان یک رئیس سخت گیر و رئیس بداخلاق تفاوت قائل می شوم. رئیس بدرفتار از تمام رفتارهای کارمندان سوء استفاده می کند، اما رئیس سختگیر تنها باعث سخت شدن کارهای روزانه می شود. هدف ما این است، نوع رفتار با رئیس سختگیر را آموزش دهیم نه رئیسی که کارش سوء استفاده است.

 در زمان کار کردن با رئیس سختگیر چطور می توانیم دوام بیاوریم و به پیشرفت برسیم؟

▪️صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشید

رفتارهای یک رئیس سختگیر ممکن است سبب بروز رفتارهای نامناسبی در ما شود. هرچند ممکن است دلتان بخواهد نسبت به رفتارهای رئیستان و بی‌توجهی‌های او در مقابل تلاش‌هایتان واکنش نشان دهید، اما بهتر است شکیبایی را سرلوحه خود قرار دهید و خشم و ناامیدی خود را ابراز نکنید. 

▪️مشکلات و موانع را به زبان نیاورید

مدیران سختگیر فقط نتایج را می بینند و هیچ توجهی به مشکلات، بهانه‌ها و موانع ندارند. 
کاملاً منطقی است که مشکلاتی پیش بیاید، اما نباید توقع داشته باشید رئیستان در این شرایط با شما همدردی کند.

▪️در غیبت کردن همراهی نکنید

هرچند غیبت کردن پشت سر یک رئیس سختگیر و انتقاد از رفتارهای او باعث آرام شدنتان می‌شود، اما تا جای ممکن در غیبت‌ها شرکت نکنید. همیشه این مسئله را در نظر بگیرید شاید حرف‌هایی که می زنید به گوش او می رسد و دست شما هم رو خواهد شد.

▪️بدانید چه چیزی واقعاً رئیستان را خوشحال می کند

وقتی موارد خوشحال کننده رئیس سختگیرتان را پیدا کنید، می توانید شرایطی به وجود آورید تا این علایق محقق شوند.

▪️برای کارهای مشکل داوطلب شوید

اگر حل کردن مشکلات به نفع رئیستان است، دست به کار شوید و این مشکلات را از سر راه بردارید. شاید رئیستان از شما قدردانی نکند، اما بدون شک متوجه می شود کارمند باارزشی برای شرکت هستید.

▪️هرگز منتظر تشکر نباشید

مدیران سختگیر برای کارمندانی ارزش قائل‌اند که بتوانند از طریق آن‌ها نتایج لازم را محقق کنند. شاید رئیستان از شما قدردانی نکند، اما نباید فکر کنید کسی برای تلاش‌هایتان ارزش قائل نیست. 

▪️نیاز نیست حتماً با رئیس سختگیر خود دوست شوید

خیلی از افراد تمایل دارند فاصله خود را با همکارانشان حفظ کنند. شاید تلاش شما برای ارتباط با رئیس سختگیر تنها باعث بدتر شدن شرایط و عصبانیت او شود. پس خیلی برای دوست شدن با رئیس سختگیرتان تلاش نکنید.

▪️برای چیزهایی که یاد می گیرید قدردان باشید

با تشکر و قدردانی از افراد سختگیر به نتیجه‌ی بهتری دست خواهید یافت. اگر با انجام وظایف کاری‌تان چیزی یاد می گیرید، برای فرصتی که برایتان فراهم شده از رئیستان تشکر کنید.

ارسالی از همکار محترم دکتر رومیانی

۵
از ۵
۲۲ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش