بررسی و تصویب درباره پسماندهای صنعتی، ویژه و عادی

به گزارش hamyarhse عصر دوشنبه 6 بهمن 99 در جلسه شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست :

ضوابط اجرایی قانون مصوب مجلس درباره پسماندهای صنعتی، ویژه و عادی که از سال ۸۳، بر اساس تصریح قانونگذار بر عهده شورای‌عالی حفاظت محیط زیست گذاشته شده بود، امروز و پس از ۱۶ سال در قالب ۵ آیین‌نامه با بیش از ۱۲۰ تبصره و ماده، به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط بررسی و تصویب شد.

 

:رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با دغدغه زیست محیطی و توجه بیشتر به منابع طبیعی کشور، اقدامات و تدابیر مختلفی را به عمل آورده و دستاوردهای نسبتاً خوبی هم داشته است، اظهار داشت: شورای‌عالی محیط زیست در عین اینکه با قاطعیت از مسایل زیست محیطی حفاظت می‌کند در زمینه تسهیل‌گری توسعه کشور نیز حرکت می‌کند.

 

 

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر دوشنبه در جلسه شورای‌ عالی حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه حیات ما وابسته به محیط زیست است و حفاظت از آن باید با جدیت و قاطعیت انجام شود، گفت: اگر محیط زیست دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسایل اجتماعی و حتی امنیت اجتماعی در خطر می‌افتد.

روحانی موضوع پسماند را یکی دیگر از موضوعات مهم محیط زیست برشمرد و گفت: مدیریت پسماند و تأثیر آن بر محیط‌زیست چند سویه است. اولین بحث مدیریت پسماند، فرهنگ سازی برای جامعه است. در دنیای کنونی رها کردن پسماند در طبیعت یا امحا و سوزاندن آنها ضرری چند جانبه است، چرا که این پسماند، می‌تواند به جای زیانبار بودن منافع گوناگونی برای طبیعت و انسان داشته باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: مسئولین ذیربط باید تلاش کنند که در سراسر کشور بازیافت پسماند به سرعت اجرایی شود تا هم زمینه برای جلوگیری موثرتر از آلودگی طبیعت فراهم شود و هم مردم از منافع حاصله بهره مند شوند.

روحانی تخریب‌ها و تهدیدات زیست محیطی را چالشی بزرگ پیش روی کشور عنوان و تصریح کرد: شورای‌عالی محیط زیست در عین اینکه با قاطعیت از مسایل زیست محیطی حفاظت می‌کند در زمینه تسهیل‌گری توسعه کشور نیز حرکت می‌کند.
 

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش