تاریخ و زمان مصرف کلاه های ایمنی

 طبق تعریف OSHA تاریخ مصرف کلاه های پلیمری از لحظه تولید ( در شرایط  نگهداری در انبار ) به شرطی که نور گرما و سرما به کلاه نرسه ۵ سال است.
یعنی اگر شما سال چهارم شروع به استفاده از کلاه کردید باید بعد از یکسال کلاه رو برای بازیافت ارسال کنید و اگر از تاریخ تولید کلاه ۵ سال گذشته باشه یعنی کلاه اکسپایر شده و دیگه قابل استفاده نیست و درشرایط استفاده بین ۶ ماه تا ۳ سال متغییره و بستگی به شرایط آب و هوایی و نحوه استفاده دارد.

بعضی از سایت های حفاری که پاشش مواد دارند هر ۶ ماه یکبار کلاه هاشون رو عوض می کنن و مثلاً کلاه های ویزیتورها که معمولاً در شرایط سرما و گرما و نور خورشید و مجاورت مواد شیمیایی نیست و فقط چند وقت یکبار به ویزیتور داده میشه هر ۵ سال یکبار عوض میشه
اما در شرایط آب و هوایی مثل ماهشهر و عسلویه و کلاه مناطقی که در هوا آلودگی مواد شیمیایی وجود داره و همچنین مناطق گرم با نور شدید آفتاب مثل اهواز ، امیدیه و آغاجاری ، باید هر ۲ سال یکبار کلاهشون عوض بشه ( البته اگر مواجهه مستقیم با نور خورشید و گرمای شدید ندارند ، هر ۳ سال یکبار )

و در شرایط آب و هوایی مناسب زیر سقف یا کار در داخل سوله ، در هوای نسبتاً مطلوب مثلاً شرکت ایران خودرو ، باید هر ۳ سال یکبار کلاهشون تعویض بشه

۵
از ۵
۲۷ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش