مخاطرات فیزیکی محیط کار ریخته گری 

این مطلب به درخواست کارشناسان ایمنی، HSE و بهداشت حرفه ای درج شده است.

مخاطرات فیزیکی محیط کار ریخته گری
عوارض خفیف شامل سوختگی پوست و جوش های گرمایی است و عوارض شدید شامل گرفتگی عضلانی مانند کرامپ گرمایی، گرمازدگی و ضعف گرمایی می باشد.

کرامپ گرمایی: کرامپ گرمایی هنگامی رخ می دهد که کارگران در محیط های گرم کا رهای سخت انجام می دهند مانند کارگرانی که در معادن، کوره های ذوب فلزات و شیشه سازی کار می کنند.گاهی قبل از شروع علائم بیماری نظیر دردهای شدید در ماهیچه های دست و بازو و سپس شکم و پا،آثاری نظیر سردرد و سرگیجه خفیف ملاحظه می شود. علت اصلی این بیماری عرق زیاد و از دستدادن آب و الکترولیتهایی نظیر سدیم می باشد. قرص نمک برای درمان و پیشگیری توصیه می شود.

گرمازدگی:
آغاز این بیماری ناگهانی بوده و دفعتاً بیمار بیهوش می شود و دمای بدن وی بالا می رودعلت بیماری ناتوانی مرکز تنظیم حرارت در مغز بوده و برای درمان باید پوست را سریع خنک نمود و مرطوب نگاهداشت یا شخص را در آب سرد غوطه ور ساخت.
ضعف گرمایی: این بیماری با اظهار ناراحتی بیمار از ضعف، خستگی و سرگیجه شروع می شودوعلائمی چون اسهال و استفراغ نیز ملاحظه می شود دمای بدن بالا میرود، پوست مرطوب بوده ونبض تند و ضعیف میزند. علت بیماری ضعف گردش خون در جبران مایعات از دست رفته می باشد.
محرک های قلبی و عروقی و سرم نمکی برای درمان توصیه میشود

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش