گواهینامه ایزو چیست؟ چرا ایزو 45001 مهم است؟

گواهینامه ایزو چیست؟

استانداردهای مدیریت ISO مجموعه‌ای از قوانین و چارچوب‌ها هستند که به شما در اجرای موثر کسب‌وکار کمک می‌کنند. گواهینامه ایزو یک مهر تایید از یک سازمان خارجی است که در آن یک شرکت با یکی از سیستم‌های مدیریت بین‌المللی استاندارد ISO منطبق است.

آیا گواهینامه ایزو برای شما مناسب است؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید یک سیستم مدیریتی و گواهینامه بین المللی ایزو را اخذ کنید. با دریافت گواهینامه های ایزو شما می‌توانید موفقیت خود را در مناقصات افزایش دهید، کارایی داخلی را بهبود ببخشید، هزینه‌ها را کاهش داده و به سادگی به مشتریان خود ثابت کنید که کسب و کار شما دارای اعتبار بالایی می باشد.

هر یک از استانداردهای بین المللی ایزو از منافع در هر صنعت پشتیبانی می‌کند.منافع مشترک بین این گواهینامه‌ها عبارتند از:

گسترش پتانسیل بازار، انطباق با مناقصات خرید، بهبود بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه ها، خدمات مشتری و در نتیجه موجب رضایت مشتری و تقویت روحیه کارکنان و انگیزه آن ها می شود. با داشتن یک استاندارد مدیریت شناخته‌شده به مشتریان  شما ثابت می شود، خدمات و محصولات شما دارای اعتبار بالایی هستند.

اگر بخواهیم به صورت دیگر بیان کنیم، اخذ گواهینامه ایزو درصورتی که شما به چند مورد یا همه سوالات زیر پاسخ «بلی» بدهید مناسب است. بدین ترتیب باید در نظر داشته باشید که استاندارد ایزو را اخذ و اجرا کنید:

  • آیا می‌خواهید موفقیت خود را در مناقصات افزایش دهید؟ یا می‌خواهید که مشتریان بالقوه درک کنند که شما یک منبع معتبر هستید؟

  • آیا قسمت هایی از کسب‌وکار شما وجود دارد که می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد؟

  • آیا شما نیاز به کاهش هزینه ها دارید؟

  • آیا می خواهید هزینه های بیمه خود را کاهش دهید؟

  • آیا می خواهید سطح رضایت مشتری شما افزایش یابد؟

  • آیا شما می خواهید که فرایندها و  خدماتتان را قوی تر کنید؟

  • آیا کسب‌وکار شما از تعامل و انگیزش پرسنل بالا برخوردار است؟

چگونه می‌توانم استاندارد ایزو را اخذ نمایم؟

مرحله ۱: انتخاب یک استاندارد مدیریت مناسب

استانداردهای بین‌المللی مختلفی برای سازمان ها وجود دارد. پیدا کردن یک استاندارد ایزو مناسب برای کسب‌وکار شما ممکن است در ابتدا برای شما کمی سخت باشد و یا ندانید که باید از کجا شروع کنید.

سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ بهترین راه برای شروع است. این استاندارد به شما کمک می‌کند که یک سطح ثابت از کیفیت و رضایت را داشته باشید. سایر استانداردهای شناخته‌شده شامل سیستم مدیریت یکپارچه IMS ،ایزو 14001 (استاندارد ایزو مدیریت محیط زیست) ، ISO 45000  (استاندارد ایزو ایمنی و سلامت) ، ISO 10004 (استاندارد ایزو رضایت مشتری) ، ISO 10002 (استاندارد ایزو رضایت مشتری) می باشد. شما می توانید در مورد سایر استانداردها که در بخش “استانداردهای ایزو” در این وبسایت توضیح کامل داده ایم، بیشتر بدانید.

یکی از  بهترین روش ها برای تعیین اینکه کدام سیستم مدیریتی برای کسب‌وکار شما مناسب است، این است که درباره نیاز و زمینه فعالیت خود با ما بحث و تبادل نظر کنید.

 

ISO 45001 یک استاندارد جهانی از طرف سازمان بین المللی استاندارد برای سیستم های مدیریت بهداشت و ایمنی کار است. به طور کلی ، نتیجه در نظر گرفته شده از استاندارد ایزو 45001، جلوگیری از صدمات ناشی از کار و فراهم آوردن یک محیط کار ایمن است. برای رعایت استاندارد ایزو 45001، مجموعه ای از الزامات مورد نیاز شرکت برای پاسخگویی وجود دارد. این الزامات به ده بند تقسیم می شود که به گونه ای طراحی شده اند که ساختار مشخصی از اقدامات مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. استاندارد ISO 45001 را می توانید از اینجا بصورت آنلاین سفارش دهید.

چرا استاندارد ایزو 45001 مهم است؟

طبق گزارش دفتر آمار آمریكا، در سال 2017، كارفرمایان صنعت خصوصی، 2.8 میلیون صدمه و بیماری غیر مهلك در محل كار گزارش دادند. هر شرکتی در جهان می خواهد از مرگ و میر و بروز اتفاقات جلوگیری کند. هیچ کس نمی خواهد که کارمندانشان صدمه دیده و بیمار شوند. مسئله این است که گاهی اوقات صاحبان مشاغل هنگام پیشگیری و ارزیابی ریسک گم می شوند و نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. آنها به راهنمایی و کمک نیاز دارند. استاندارد ISO 45001 بسیار مهم است. زیرا همه این موارد و موارد دیگر را فراهم می کند. اخذ ایزو 45001 یک چارچوب کامل است که مشاغل می توانند از آن برای دستیابی به اهداف ایمنی خود استفاده کنند.

چگونه گواهینامه ایزو 45001 را اخذ کنید؟

صدور استاندارد ایزو 45001 برای شرکت، سازمان و کسب و کارتان، شما را ملزم به پیاده سازی سیستم مدیریتی بر اساس دستورالعمل های استاندارد ایزو 45001 می کند. آشنایی با الزامات استاندارد ISO 45001 اولین قدم است. شما می توانید کسی را از شرکت خود اختصاص دهید تا رهبری این پروژه را به عهده بگیرد و یا خودتان این کار را انجام دهید. از طرف دیگر، بهترین گزینه برای شما این است که این پروژه را به یک مشاور بسپارید که به شما در ساخت سیستمی متناسب با شرکت و دامنه کار کمک کند. پس از راه اندازی سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی، زمان آن است که موارد زیر را انجام دهید:

 

۵
از ۵
۲۱ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش