ایزو ۴۵۰۰۱ چیست؟

 

ایزو ۴۵۰۰۱ یک استاندارد بین‌المللی است که الزامات مربوط به سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی را مشخص می‌کند. هدف  استاندارد ایزو 45001  ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان و پرسنل است.

ایزو ۴۵۰۰۱ که در مارس ۲۰۱۸ معرفی شد، گامی مهم و رو به جلو برای بهبود سلامت شغلی و ایمنی شغلی در سراسر جهان می باشد. این استاندارد که توسط سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ISO) منتشر شده‌است، کمک می کند تا سازمان بتواند عملکرد خود را در پیش‌گیری از آسیب به طور فعالانه بهبود بخشد. گواهینامه ایزو 45001 از رویکردهای سیستم مدیریت عمومی مانند ISO ۱۴۰۰۱ و ISO ۹۰۰۱ تبعیت می کند و برای هر سازمانی صرف‌نظر از اندازه، نوع و ماهیت آن قابل‌اجرا است.

ایزو 45001 جایگزین استاندارد OHSAS 18001:

OHSAS 18001  استانداردی است که توسط سازمان صدور گواهینامه در بریتانیا ایجاد شده و در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.اما اکنون استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ جایگزین استاندارد  بهداشت و سلامت شغلی قبلی، یعنی OHSAS ۱۸۰۰۱ شده است. سازمان هایی که در حال حاضر گواهینامه OHSAS 18001 را دارند، باید تا مارس 2021 به استانداردهای ISO 45001 منتقل شوند و به استاندارد جدید بروز رسانی نمایند.

 

برای سفارش فوری گواهینامه ایزو 45001 اینجا را کلیک کنید.

 

مزایا و فواید اخذ استاندارد ایزو 45001 چیست؟

امروزه برای باقی ماندن در بازار جهانی و رقابتی، سازمان‌ها باید فعالانه به طور کامل انواع ریسک را مدیریت کنند  و مساله سلامت و ایمنی شغلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایزو ۴۵۰۰۱، محرکی برای سلامت شغلی و اقدامات ایمنی در سازمان‌ها خواهد بود و به بهبود ایمنی کارکنان و پیمانکاران کمک خواهد کرد.

یک کسب و کار دارای گواهینامه ایزو 45001 دارای مزایای متعدد نسبت به کسب و کارهایی است که گواهینامه ایزو ندارند. کسب و کار دارای استاندارد ISO 45001:

  • یک رویکرد جامع برای پیشگیری از حوادث محل کار و بهبود مقررات بهداشتی و ایمنی کارکنان دارد. به این معنا که سلامت و رفاه کارکنان یک عنصر مهم در سیستم است.

  • خطرات بالقوه را در محل کار شناسایی و بررسی می‌کند و  باعث امن‌تر کردن کارکنان می‌شود.

  • موجب کاهش هزینه‌های تصادفات و حوادث در محل کار می شود.

  • هزینه های حق بیمه را کاهش می دهد.

  • موجب کاهش غیبت کارمندان می شود.

ویژگی های کلیدی استاندارد ISO 45001

اگر چه ایزو 45001 یک استاندارد کاملا جدید است، اما پایه و اساس آن در حال حاضر موجود است که در OHSAS 18001  تدوین شده است. شرکت‌هایی که پیش از این یک سیستم مدیریت سلامت و ایمنی شغلی را مطابق با OHSAS ۱۸۰۰۱ اجرا کرده‌اند و بطور فعال آن را در فعالیت‌های روزمره شرکت به کار می‌برند و پیاده سازی کرده اند، می‌توانند بدون هیچ مشکلی  به ISO ۴۵۰۰۱ را منتقل و این استاندارد را دریافت نمایند.

آیا می‌دانستید؟

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ به تحقیقات مربوط به تصادفات و حادثه کمک می‌کند و هر گونه دخالتی را که در مدیریت ایمنی و بهداشت (HSE) یا محیط‌زیست دارید، گزارش می‌دهد.

۵
از ۵
۲۴ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش