جزییات انفجار کپسول گاز کلر در ایلام

به گزارش همیار HSE به نقل از ایسنا ، جانشین انتظامی شهرستان چرداول از وقوع انفجار کپسول حاوی گاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “نصیر قاسمی با بیان اینکه بعد از ظهر دیروز ماموران از وقوع یک فقره انفجار در روستای زنجیره سفلی مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند، اظهار کرد: برابربررسی ماموران اعزامی یک دستگاه کامیون حامل کپسول های حاوی گاز کلر که در درب منزل مالک آن  پارک بوده به علت نامعلومی یکی از کپسول های داخل کامیون منفجر شده است .

وی افزود: این انفجار آسیب جانی نداشت اما  بر اثر انتشار گاز در داخل روستا عده ای از اهالی به علت استنشاق گاز مسموم وتوسط واحدهای امدادی و اهالی محل به بیمارستان منتقل و کامیون نیز دچار خسارت شد.

همچنین نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در چرداول تشکیل و  از همان آغازین ساعت حادثه ده ها تیم امداد و نجات از استانهای ایلام و کرمانشاه گروه هایی از سپاه، هلال احمر، علوم پزشکی و … در محل حاضر بوده و با آمبولانس و بالگرد مصدومان حادثه دیده را انتقال دادند.

در ادامه برای بررسی اوضاع و تصمیمات لازم نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست دکتر نوذری معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام و با حضور فرمانده سپاه استان، سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرماندار چرداول، مدیرکل بحران استانداری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، شورای تامین شهرستان و … دیگر مسئولان استانی و شهرستان چرداول در محل بیمارستان امام علی (ع) شهر سربله برگزار شد.

 

در حاشیه این نشست معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام بر رسیدگی فوری به حال مصدومان حادثه تاکید کرد و گفت: علت حادثه انفجار کپسول گاز کلر در زنجیره در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه در این حادثه حدود ۱۰۰ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و ۴۰ نفر به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند، افزود: این گاز کشنده نیست و فقط افراد ساکن روستا دچار مسمومیت شده‌اند.

دکتر نوذری با تاکید بر این مهم که اوضاع هم اکنون آرام وتحت کنترل است، تصریح نمود: تا این لحظه حال عمومی هیچ کدام از افراد مسموم وخیم گزارش نشده است.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نیز اظهار کرد:   پس از وقوع حادثه انفجار گاز کلر در این روستا، توسط بالگرد اورژانس هوایی و آمبولانس‌های فوریت‌ پزشکی تعداد ۹۱ نفر از مصدومین بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اعزام و بستری شدند.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۵ نفر از مصدومین در بیمارستان امام علی(ع) سرابله مراحل درمان آنان در حال طی شدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: از تعداد ۲۱۷ نفر مصدوم این حادثه؛ تعداد ۱۰۶ نفر در بیمارستان‌های امام علی(ع) سرابله و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام بستری شده و مابقی نیز به صورت سرپایی درمان و ترخیص گردیده اند.

۵
از ۵
۲۴ مشارکت کننده
مطالب مفید، کار در ارتفاع، ایمنی جرثقیل، برق، بهداشت
دوره های آفلاین رو ببین
کتابفروشی همیار
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش